Eifa_AwesomeBlog~
Aku Hanya Insan Yang Lemah

Tuesday, 28 January 2014 @ 14:47 | 1 Comment [s]


assalamualaikum.. ^_-
.........................................................................


........................................................................

kadang-kadang kita sendiri keliru dengan apa yang kita buat..
i'm right??
sukar rasenyer bila kita perlu buat sesuatu pilihan
untuk mase depan kelak..

risau jika pilihan yang kita buat itu tak mampu
untuk membahagiakan kita..

aku hanya insan yang lemah
yang mampu berdoa dan berusaha
supaya kehidupan yang sekarang ini lebih baik dimase depan..

kita sendiri tidak pasti apa yang tertulis untuk kita...
tapi sekurang-kurangnya
kita perlu berusaha untuk menjadi yang lebih baik
^_^

kepercayaan yang aku telah berikan tidaklah 100%
mula mempercayai dengan kejujuran dia
tapi ada had nye..
mungkin dia benar-benar ikhlas..
tapi mase hadapan kita tidak pasti..

daripada sakit hati apabila dikecewakan
lebih baik berhati-hati
supaya semuanya tidak lebih parah..

pernah suatu mase dulu.
aku mula membenci dan putus harapan
semuanya disebabkan prinsip aku sendiri
yang akhirnya diri aku sendiri yang terjerat..

tapi siap sangka
selepas hal itu aku terkena balik untuk kali keduanya..
sakitnya hanya allah yang tahu
aku hanya mampu pasrah
sebab semua nya adalah salah aku..

sekarang
untuk kali yang ketiganya
aku cuba tempuhi lagi dengan penuh berhati-hati..
berharap
semoga dia benar-benar untuk aku
dan aku untuk dia..

~InnShaaAllah~

kata-kata semangat dan motivasi yang dia bagi
banyak membuka pintu hati aku
serta minda aku tentang
erti dunia sebenar..

pada mulanya
aku masih ragu-ragu..
tapi dia tetap mencuba untuk memperoleh kepercayaan aku..
alhamdulilah
sekurang-kurangnya aku yakin
masih wujud lagi insan yang berhati mulia di muka bumi ini..
^_^

tetapi kini barulah aku mengerti dan fahami
bahawa apa yang berlaku
ada hikmah yang tersembunyi
kini akui bahawa apa yang terjadi itu adalah yang terbaik untuk diriku.

sesungguhnya,
Allah tak pernah merampas sesiapa dalam hidup ku,
ia pertemukan aku dan dia
hanyalah untuk aku mengenali
apa itu kehidupan dan soal cinta?...

itulah cara Allah mentarbiyah diri ini yang serba kekurangan
Allah adalah sebaik-baik pertancangan dalam kehidupan kita
ia tahu apa yang terbaik buat kita
Allah tak pernah rampas sesiapa yng kita sayang,
Bila kita kehilangan seseorang itu,
mungkin Allah mahu gantikan dengan sesuatu yang lebih baik..



" Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan manakal kebencian membawa kepada kemusnahan "

~MAHATMA GHANDI~

"Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus,tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji"

~ Hamka ~


Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, 

dua tangan untuk memegang,

 dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat.

 Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? 

Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati 

pada seseorang untuk kita mencarinya. 

Itulah namanya Cinta.

  





 

Labels:



Older Post | Newer Post
I'm Muslimah

# MAAF bagi penggunaan "AKU" kepada yang lebih tua daripAda Eifa :)
HELLO & Assalamualaikum.. thanks for coming! ^_^ enjoy your "stalker" & May allah bless you :)
Navigations!

Diary About Stuff Site


Just Note

"Semoga MURNI NOR ILFHA menjadi salah seorang wanita lindungan Allah. Setiap langkah cuba bermujahadah menjadi yang terbaik di mata Tuhannya. Setiap detik terus berjuang untuk meraih cinta Tuhannya.."

Be nice wif me ;)


Besties!

Let's Talk!


♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


The Credits!

Template by : Shams Oon
Basecode by : Nurynn
Owner : Eifa_Ramli
Other: 3 1 5

Best View at GOOGLE CHROME!

All rights reserved ® Eifa_Ramli