Eifa_AwesomeBlog~
Bicara Hati Dari Insan Tak Sempurna

Wednesday, 5 March 2014 @ 16:48 | 0 Comment [s]




PENYESALAN??





wujud dalam diri ini 
setelah hadirnya insan yang aku sendiri tak terduga..
yang mampu membuat hati ini
 bahagia dan gembira..
tapi hakikatnya
aku hanya seorang insan yang banyak kekurangan
banyak lagi yang perlu aku belajar..

penyesalan dalam diri ini 
adalah kerana 
hati ini menyanyangi seorang insan 
yang cukup sempurna dengan ilmu agamanya..

puas aku menahan isi hati ini
cuba mengubah agar diri ini sentiase melebihkan Allah s.w.t
tapi ternyata
aku masuh lagi tidak mampu
mungkin wujud kegelisahan dalam hati ini
tapi aku hanya mampu berdoa
agar cinta allah lebih tinggi dan kasih dalam diri ini...

soal hati??
memang susah untuk kita ubah
namun hakikatnya
mulut berbicara laen, hati juga berbicara laen..
kadang-kala aku cuba menepis 
setiap persoalan yang wujud dalam diri ini
tapi biase lahh bila nafsu mula mengawal
kadang-kala 
kita tidak sedar apa yang kita lakukan..
"kesempurnaan"

aku cuba sentiasa berfikiran positif
cuba mengawal nafsu yang ingin tahu dalam setiap pekara
cuba menjauhkan diri dari orang yang telah
aku anggap insan "istimewa"
dalam hidup aku..

kerana kita tak dapat menjangka kan
apa yang berlaku dimasa hadapan..
susah untuk menjangka kan..
kerana
semua itu telah ditetapkan oleh allah
segala-galanya telah ditetapkan untuk kita

sekarang ini..
yang hanya mampu aku aku lakukan
adalah
berdoa, usaha, redho dan pasrah..

andai dia takdir untuk ku
inn shaa allah
aku pasti menerimanya dengan seadanya..

~Aaminnn~




"Cinta itu halus, 
alangkah indahnya jika rasa cinta dan kasih itu hanya pada Allah s.w.t"

~inn shaa Allah~


 

Labels:



Older Post | Newer Post
I'm Muslimah

# MAAF bagi penggunaan "AKU" kepada yang lebih tua daripAda Eifa :)
HELLO & Assalamualaikum.. thanks for coming! ^_^ enjoy your "stalker" & May allah bless you :)
Navigations!

Diary About Stuff Site


Just Note

"Semoga MURNI NOR ILFHA menjadi salah seorang wanita lindungan Allah. Setiap langkah cuba bermujahadah menjadi yang terbaik di mata Tuhannya. Setiap detik terus berjuang untuk meraih cinta Tuhannya.."

Be nice wif me ;)


Besties!

Let's Talk!


♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


The Credits!

Template by : Shams Oon
Basecode by : Nurynn
Owner : Eifa_Ramli
Other: 3 1 5

Best View at GOOGLE CHROME!

All rights reserved ® Eifa_Ramli